onze Algemene Verkoopsvoorwaarden
Duidelijk, eerlijk en altijd transparant!
Geldig vanaf 01/09/2024 en vervangt alle voorgaanden.
Deze Algemene Verkoopsvoorwaarden gaan uit van:
LAMINAATSHOP B.V.
Maatschappelijke zetel: Baasrodestraat 114, 9200 Dendermonde, België. Gekend in de Kruispuntenbank van Ondernemingen onder het nummer: 0809.922.383 Gekend in de BTW registratie onder het nummer: BE 0809.922.383
Titel 1. Toepassing
1. Alle verkopen, leveringen van goederen en diensten en offertes door Laminaatshop B.V. zijn louter gehouden aan de hierna volgende bepalingen, behoudens afwijkingen die uitdrukkelijk in de bestelbon of offerte vermeld worden.
2. Laminaatshop B.V. heeft op elk moment het recht om wijzigingen aan te brengen aan deze algemene verkoopsvoorwaarden. Wijzigingen zijn pas van toepassing bij bestellingen afgesloten na de aangebrachte wijzigingen.
3. Alle overeenkomsten zijn gebonden aan het Belgische en Europees recht.
4. Alle geschillen rechtstreeks of onrechtstreeks voortvloeiend uit verbintenissen aangegaan door Laminaatshop B.V. vallen onder de Rechtbank van Koophandel Gent, afdeling Dendermonde.
Titel 2. Offertes
5. Offertes kunnen louter door verkopers en bestuurders van Laminaatshop B.V. opgemaakt worden.
6. Offertes zijn voor de klant en de verkoper volledig vrijblijvend. Ze zijn pas bindend voor verkoop als de klant dit zo uitdrukkelijk en op schriftelijke wijze verklaart.
7. Alle opgemaakte offertes zijn gebaseerd op thans geldende waarden van lonen en materialen. Indien de lonen en materialen een prijswijziging ondergaan, behoudt Laminaatshop BV het recht om de prijzen op een evenredige manier aan te passen.
8. Alle offertes, inclusief de hierna genoemde uitzonderingen, zijn 8 dagen geldig.Offertes van promotieartikelen, lotverkopen, reeksen met beperkte hoeveelheid en/of maandpromoties zijn geldig zolang de voorraad strekt en/of de desbetreffende promotievoorwaarden duren.
Titel 3. Bestellingen
9. Een bestelling is bindend wanneer een bestelbon ondertekend is in de winkel van Laminaatshop B.V of als de klant zijn schriftelijk akkoord heeft doorgestuurd per elektronische post.
10. Een bestelling kan door een klant enkel per uitzondering geannuleerd worden met toestemming van Laminaatshop B.V. Indien Laminaatshop B.V. de annulering goedkeurt, dient de desbetreffende klant 25% met een minimum van 125 EURO van de totale bestelwaarde te betalen, vermeerderd met een administratieve kost 75 EURO.
Een bestelling van maatwerk en/of goederen die niet meer voorradig zijn of voor de klant zijn besteld bij de leverancier kunnen nooit geannuleerd worden.
Een bestelling is geannuleerd wanneer Laminaatshop B.V. haar goedkeuring heeft gegeven en de reeds genoemde som in artikel 10 ontvangen is.
Een vraag tot annulering dient door de klant per aangetekende brief bezorgd te worden op de maatschappelijke zetel van Laminaatshop B.V.. De maatschappelijke zetel is Baasrodestraat 114, 9200 Baasrode, België.
11. Indien de klant nalatig- of onregelmatigheden vertoont in zijn betalingen of verbintenissen vervat in deze Algemene Voorwaarden heeft Laminaatshop B.V. het recht om de bestelling te annuleren en de hieruit voortvloeiende kosten toe te rekenen aan de klant.
12. Laminaatshop B.V. heeft het recht om een voorschot op een bestelling of plaatsing te vragen die kan oplopen tot 50% van de totale bestelwaarde en indien het gaat om een installatie kan Laminaatshop B.V. een voorschot opvragen t.w.v. de materialen + 50% van de installatiekost. Indien de klant de voorschot op een plaatsing of levering niet betaalt, heeft Laminaatshop B.V. het recht om de plaatsing en/of leveringen te staken totdat de openstaande som betaald wordt. Hieruit kunnen bepaalde kosten voortvloeien, die integraal ten kosten vallen aan de klant.
Titel 4. Afhaling | Levering
13. Alle bestelde goederen worden afgehaald in de het magazijn van Laminaatshop B.V. te Dendermonde, België.
14. Alle bestelde goederen dienen binnen de 14 dagen na berichtgeving van Laminaatshop B.V. afgehaald te worden. (berichtgeving via sms of mail)
Indien de klant deze termijn miskent, wordt er per dag na de uiterste dag van de termijn een stockagekost aangerekend van 5 EURO per dag per pallet.
15. De klant kan verzoeken een bestelling “in wacht” te plaatsen: de bestelde goederen worden voor een maximale duur van 6 maanden gestockeerd door Laminaatshop B.V. Deze stockage is kosteloos voor de klant indien hij binnen de 8 dagen na ontvangen van de factuur de bestelwaarde heeft betaald.
Deze “bestelling in wacht” dient uitdrukkelijk vermeld te worden op de bestelbon en factuur.
16. Bestelde goederen kunnen eveneens geleverd worden op een gekozen adres van de klant. Dit dient in drukletters vermeld te worden op de bestelbon. De leveringskosten worden door Laminaatshop B.V. bepaald en worden uitdrukkelijk vermeld op de bestelbon.
17. Levering is uitgesloten, zowel gratis, als betalend als de voorwaarden van een bepaalde korting en/of promotie dit zo bepalen.
18. Leveringen van goederen gebeuren steeds op de begane grond tot de eerste trede.De woning dient goed bereikbaar te zijn via verharde wegen. Het uitladen van de vrachtwagen dient eveneens op een verharde weg plaats te vinden, zodat de palletwagen naar behoren kan functioneren.
19. Bij levering dient de klant aanwezig te zijn op de opgegeven dag en op het opgegeven adres. Indien de klant niet aanwezig is, wordt de levering verplaatst naar een volgende datum. De kosten die hieruit voortkomen zijn volledig ten lasten van de klant. Een levering kan maximaal 1 maal verplaatst worden naar een volgende datum. Indien de klant bij de 2e levering niet aanwezig is, moeten de goederen afgehaald worden in het magazijn te Dendermonde, België van Laminaatshop B.V.. De gemaakte leveringskosten zijn volledig ten lasten van de klant.
20. Bij levering dient er minstens 1 persoon aanwezig te zijn die in staat is om de chauffeur te helpen bij het lossen van de goederen.
21. Leveringstermijnen zijn louter informatief en niet bindend voor Laminaatshop B.V.
22. Indien Laminaatshop B.V. door overmacht er niet in slaagt bepaalde goederen en/of diensten te leveren kan zij hiervoor niet aansprakelijk gesteld worden.
23. Vanaf het moment dat de goederen door de klant of diens vertegenwoordiger werden afgehaald (ingeladen) of na levering door de klant werden aanvaard en de leveringsbon werd ondertekend zonder vermelding van schade, kan er geen aanspraak meer gemaakt worden op zichtbare schade of ontbrekende goederen. De klant dient de goederen steeds zorgvuldig te controleren vóór het inladen of vóór de ondertekening van het leveringsdocument.
Titel 5. Facturen | Betalingsvoorwaarden
24. Alle goederen die afgehaald worden dienen onmiddellijk betaald te worden via de aanvaarde betalingsmiddelen. De klant dient zich te informeren bij Laminaatshop B.V. over welke betalingsmiddelen aanvaard worden.
25. Bij plaatsing dient de factuur binnen de 8 dagen betaald te worden van zodra de factuur is ontvangen via de aanvaarde betalingsmiddelen. De klant dient zich te informeren bij Laminaatshop B.V. over welke betalingsmiddelen aanvaard worden.
26. Bij overeenkomst tussen Laminaatshop B.V. en de klant kan Laminaatshop B.V. een betalingstermijn toekennen aan de klant van maximum 30 dagen. Deze betalingstermijn kan enkel toegekend worden aan bedrijven met een ondernemingsnummer indien de financiële situatie van de ondernemer die toelaat.
27. Het toekennen van een betalingstermijn moet steeds met reden omkleed zijn. Laminaatshop B.V. heeft ten alle tijden het recht om de betalingstermijn op te schorten zonder hiervoor een reden te geven.
Indien de klant haar betalingstermijn miskent, wordt haar een bijkomende som van 25% van de bestelwaarde met een minimum van 175 EURO opgelegd. Indien Laminaatshop B.V.een aanmaning dient te sturen naar de desbetreffende klant wordt haar een administratieve kost van 40 EURO per gewone post, elektronische post of aangetekende brief aangerekend.
28. Indien de klant nalatig- of onregelmatigheden vertoont in zijn betalingen heeft Laminaatshop B.V. het recht om vooruitbetaling te vragen.
29. De klant wordt geacht voor een vlekkeloze betaling in te staan en de limieten aan zijn betalingsmiddelen te kennen. Laminaatshop B.V. is niet aansprakelijk voor overmacht, waardoor de klant niet elektronisch kan betalen.
Titel 6. Garanties
30. Garanties op bestelde goederen gaan uit van de fabrikant en niet vanuit Laminaatshop
B.V. Elke aanspraak op garantie dient te gebeuren bij de fabrikant die de garantie aanbiedt.
Garanties van Laminaatshop B.V. strekken niet verder dan die die de fabrikanten aanbieden.
31. De klant kan geen enkele geldelijke compensatie of schadevergoeding eisen van Laminaatshop B.V. betreffende onvolmaaktheden en/of andere gebreken aan het geleverd goed. De verantwoordelijkheid van Laminaatshop B.V. beperkt zich enkel tot de vervanging van het product. Deze verantwoordelijkheid is enkel van toepassing wanneer het product foutief geleverd is door Laminaatshop B.V.
32. Bij plaatsing door Laminaatshop B.V. heeft de klant een wettelijke garantie van 10 jaar. Deze garantie is niet van toepassing wanneer de klant een openstaand bedrag heeft staan bij Laminaatshop B.V. Deze garantie kan niet worden uitgebreid op verzoek van de klant.
Titel 7. Retour
33. Gekochte goederen kunnen enkel geretourneerd worden met de toestemming van Laminaatshop B.V. De goederen dienen in verkoopbare staat en in de originele verpakking geretourneerd worden. Bij een retournering betaalt Laminaatshop B.V. 70% van de bestelwaarde terug. Deze terugbetaling is enkel mogelijk in de vorm van een waardebon en nooit in contanten en/of overschrijving.
Titel 8. Plaatsingen
34. Bij plaatsing zijn ook deze Algemene voorwaarden van toepassing..
Titel 9. Eigendomsvoorbehoud
35. In afwijking van artikel 1583 Burgerlijk Wetboek behoudt Laminaatshop B.V. het eigendomsrecht over bestelde goederen, die nog niet betaald zijn.
36. In afwijking van artikel 1583 Burgerlijk Wetboek behoudt Laminaatshop B.V. het eigendomsrecht over geplaatste goederen, die nog niet betaald zijn. Laminaatshop B.V. heeft bijgevolg het recht om geplaatste goederen terug te nemen. Uitbraak- en ophaalkosten zijn volledig ten lasten van de klant.
37. De klant verbindt er zich toe zo nodig derden op het eigendomsvoorbehoud van Laminaatshop B.V. te wijzen.
Titel 10. Persoonlijke gegevens
38. Wanneer de klant een offerte aanvraagt of een bestelling plaatst bij Laminaatshop B.V., worden volgende persoonlijke gegevens van de klant gevraagd: naam, adres, telefoonnummer en mailadres. Het verlenen van deze persoonlijke gegevens aan Laminaatshop B.V. is een noodzakelijke voorwaarde om een offerte aan te vragen of een overeenkomst te sluiten met Laminaatshop B.V.
39. Door akkoord te gaan met deze Algemene Verkoopsvoorwaarden geeft de klant zijn toestemming om zijn persoonlijke gegevens door Laminaatshop B.V. te laten opslaan in haar database.
40. De persoonlijke gegevens van de klant worden bijgehouden voor een periode van 25 jaar of voor de duur van de langste garantie op een gekocht goed.
41. De persoonlijke gegevens van de klant worden niet opgeslagen voor publicitaire doeleinden, maar alleen voor praktische doeleinden.
42. Al deze persoonlijke gegevens worden uitsluitend in de database van Laminaatshop B.V. opgeslagen: ze worden niet uitgeleend, noch verkocht aan derden.
43. In een uitzonderlijk geval (wanneer de klant beroep wenst te doen op zijn garantie of kiest voor onze plaatsingsdienst) heeft Laminaatshop B.V. het recht om de persoonlijke gegevens van de klant door te geven aan de fabrikant van de bestelde goederen, die de garantie aanbiedt of aan de onderaannemer die de plaatsing zal uitvoeren.
44. De klant kan op elk moment Laminaatshop B.V. vragen om zijn persoonlijke gegevens te verwijderen.
Dit verzoek kan gebeuren:
• fysiek in de toonzaal te Dendermonde, België.
• via (aangetekende) brief naar het adres: Baasrodestraat 114, 9200 Dendermonde, België.
De klant weet dat hij geen mogelijkheid heeft om erna nog kosteloze duplicaten of opzoekingswerk naar bestellingen/betalingen gezien dit niet meer kan opgezocht worden a.d.h.v. zijn gegevens.
Wanneer de klant nadien opnieuw wenst een offerte aan te vragen of een bestelling te plaatsen bij Laminaatshop B.V., zal Laminaatshop B.V. opnieuw de persoonlijke gegevens van de klant vragen. Opnieuw is het verlenen van deze persoonlijke gegevens aan Laminaatshop BVBA een noodzakelijke voorwaarde om een offerte aan te vragen of een overeenkomst te sluiten met Laminaatshop B.V.
45. De klant heeft op elk moment het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthoudende autoriteit wat betreft de verwerking van zijn persoonlijke gegevens.
Titel 11. Diversen
46. Gewichten, hoeveelheden en andere technische karakteristieken op catalogussen en folders worden bij benadering gegeven.
Titel 12. Raadpleging
47. Deze Algemene Verkoopsvoorwaarden zijn ten alle tijden raadpleegbaar in de toonzaal te Dendermonde, België van Laminaatshop B.V.